RELACJA Z VII RUNDY MOTUL RALLYLAND CUP 2016

Dodano   Gru 5, 2016 w MRC, Relacje z imprez

RELACJA Z VII RUNDY MOTUL RALLYLAND CUP 2016

Ponad 90 załóg na starcie, prawie 40 kilometrów „oesowych” oraz wieczorny odcinek to, najkrótsze z możliwych, podsumowanie ostatniej, VII rundy Motul Rallyland Cup 2016.

W sobotę 3. grudnia, tradycyjnie na tydzień przed Warszawską Barbórką, w Rallylandzie odbyła się ostatnia w tym sezonie i niestety w ogóle, runda Motul Rallyland Cup.
Z uwagi na wyjątkowość imprezy organizatorzy przygotowali dla uczestników kilka niespodzianek. Przede wszystkim pierwszy raz w historii cyklu połączono trasy prób sportowych w całość, przedzielając je tylko tzw. „starto – metą”. Tak więc zawodnicy rywalizowali na jednym, ponad ośmiokilometrowym odcinku. Dodatkowo tradycyjnie jak co roku po zmroku odbył się jeszcze jeden odcinek przy sztucznym oświetleniu, z kilkoma przejazdami pokazowymi i fajerwerkami. A po rozdaniu nagród w hangarze podsumowano całość cyklu podczas hucznego „after party” dla wszystkich załóg.
Trasa rajdu jak zwykle była bardzo rajdowa – trudna, techniczna i wymagająca wykonania dokładnego opisu. Z uwagi na warunki pogodowe zrezygnowano z włączania fragmentów szutrowych. Aczkolwiek aura tak wysoko podniosła poprzeczkę, że na brak szutru nie można było narzekać. Rano panował lekki przymrozek i większość trasy była oblodzona, w godzinach południowych mróz odpuścił i było mokro, a późnym popołudniem znowu zmroziło trasę i na dodatek podczas wieczornego odcinka zaczął prószyć śnieg, tym razem ułatwiając zawodnikom „kręcenie beczek”.
Paradoksalnie chyba dzięki pogodzie i bardzo śliskiej nawierzchni tylko raz podczas całej imprezy musiały interweniować służby ratunkowe wyciągając auto z rowu. Reszta załóg, które miały przygody pod tytułem „Poza drogą”, ratowała się z opresji sama nie uruchamiając procedury wypadkowej.
W poszczególnych klasach na podium wjechali:

Klasa I
1. Tomasz Jażdżewski/Łukasz Kiedrowicz – Fiat 126p
2. Dawid Kobus/Marcin Lemańczyk – Daewoo Tico
3. Sylwester Szupke/Filip Rudnik – Fiat Seicento

Klasa II
1. Aleksander Ilczuk/Gwidon Wydrzyński – Suzuki Swift
2. Marek Gruba/Mariusz Fiedurek – Subaru Justy
3. Maciej Tłuszczak/Maciej Furtak – Suzuki Swift

Klasa III
1. Piotr Szupryczyński/Kamil Krażewski – Citroen C2
2. Adam Kwiatkowski/Grzegorz Gajewski – Citroen Saxo
3. Sławomir Nowakowski/Dominik Zdulski – Honda Civic

Klasa IV
1. Robert Bartela/Piotr Zakrzewski – VW Golf
2. Tomasz Hildebrand/Paulina Szal – Opel Astra
3. Rafał Stasiński/Marcin Liziński – MG ZR
Klasa V i Klasyfikacja Generalna
1. Tomasz Jurkun/Oskar Olszewski – Subaru Impreza
2. Rafał Gałka/Błażej Czekan – Mitsubishi Lancer
3. Adam Stec/Dariusz Zdanowicz – Mitsubishi Lancer

Klasa Gość
1. Tomasz Kuciński/Tomasz Gołębiewski – Mitsubishi Lancer
2. Stanisław Drabik/Maciej Rzeźnik – Mitsubishi Lancer
3. Robert Kufel/Dominik Samosiuk – Subaru Impreza
Jak na ostatnią rundę w sezonie przystało nie mogło się obyć bez rozdania pucharów za klasyfikację roczną. I tak w poszczególnych klasach tryumfowali:

Klasa I
1. Łukasz Pachulicz/Witold Wojnowski – Fiat Cinquecento
2. Piotr Hallek/Michał Dolkowski – Fiat 126 p
3. Piotr Pyrka/Łukasz Mielczarski – Fiat 126 p

Klasa II
1. Maksym Dreczkowski/Justyna Lewandowicz – Fiat Seicento
2. Jędrzej Kiedrowicz/Adrian Myk – Fiat Cinquecento
3. Maciej Tłuszczak/Maciej Furtak – Suzuki Swift

Klasa III
1. Piotr Szupryczyński/Kamil Krażewski – Citroen C2
2. Sławomir Nowakowski/Dominik Zdulski – Honda Civic
3. Rafał Nowak/Tomasz Szczuraszek – Honda Civic

Klasa IV
1. Robert Kaczorowski/Sławomir Czamajło – BMW E36
2. Robert Bartela/Piotr Zakrzewski – VW Golf
3. Dawid Matysiak/Mateusz Lorek – BMW E30

Klasa V i Klasyfikacja Generalna
1. Adam Stec/Dariusz Zdanowicz – Mitsubishi Lancer
2. Paweł Pisz/Radosław Mroczkowski – Subaru Impreza
3. Piotr Korzeniewski/Maciej Ziobrowski – Subaru Impreza

Klasa Gość
1. Jerzy Suder/Dawid Szczepański – Mitsubishi Lancer
2. Tomasz Szupryczyński/Marek Szupryczyński – Subaru Impreza
3. Grzegorz Olchawski/Jakub Brzeziński – Ford Fiesta

Z uwagi na to, iż runda VII była rundą kończącą projekt pod nazwą Motul Rallyland Cup, rozdano również dwie nagrody specjalne:
Mistrzami wszech czasów Rallylandu zostali Waldemar i Małgorzata Balcerkowie mający na koncie 4 tytuły mistrzowskie z rzędu.
Tytuł Mistrza Frekwencji zdobył natomiast Piotr Hallek mający na koncie największą liczbę startów w pucharze.
Organizatorzy dziękują wszystkim, którzy przyczynili się do powstania i organizacji cyklu. Przede wszystkim zawodnikom ale także kibicom, sędziom, całej obsłudze safety, Firmie Motul, Partnerom Medialnym oraz wszystkim tym, którzy nie zostali w tym miejscu wymienieni, a powinni się znaleźć.
Spędziliśmy razem siedem wspaniałych sezonów – Dziękujemy!