RELACJA Z III RUNDY MOTUL RALLYLAND CUP 2015

Dodano   Maj 25, 2015 w MRC, Relacje z imprez

RELACJA Z III RUNDY MOTUL RALLYLAND CUP 2015

Piękna pogoda, słońce, ryk silników i tumany kurzu – tak w kilku słowach można podsumować III rundę Motul Rallyland Cup, która odbyła się w sobotę 9. maja na terenie Rallylandu.

 

 

 

Ta edycja imprezy należy do szczególnie udanych, gdyż w ten sam weekend odbywały się równolegle dwie inne imprezy motoryzacyjne. Jednakże rajdy organizowane w Debrznie zdobyły już sobie dobrą renomę i na starcie zawodów stanęło ponad 70 załóg.

Organizatorzy przygotowali tym razem dla uczestników niespodziankę w postaci dodatkowej, piątej, pętli co dawało ponad 8 kilometrów „oesowych” więcej.

Nawierzchnia 3. rundy składała się z wszystkich możliwych nawierzchni; był szuter, asfalt, beton oraz dużo rajdowego brudu wyciągniętego z cięć. Dodatkowo trasa obfitowała w wiele strategicznych miejsc, np. tzw. ślepe czyli niewidoczne zakręty, które mogły zważyć na końcowych rezultatach. Bardzo ważny tym razem był nie tylko dobór odpowiednich opon, ale przede wszystkim dokładny opis trasy, którą nie sposób było przejechać na pamięć.

Dopisała również aura – było bardzo sucho. Z uwagi na dużą ilość szutru – ponad 2 kilometry w pętli, większa ilość deszczu byłaby niewskazana.

Rywalizacja przebiegała bardzo sprawnie. Z wyjątkiem kilku awarii technicznych oraz jednego niegroźnego dachowania nie odnotowano zdarzeń rajdowych. Dzięki temu zawody zakończyły się około godziny 17-tej i dzięki temu można było umilić czas oczekiwania na ogłoszenie wyników i rozdanie nagród wolnymi przejazdami na trasie I próby sportowej.

Ciekawostką tej rundy było to iż pierwszy raz w ponad pięcioletniej historii pucharu nie było zawodników startujących w klasie pierwszej czyli w samochodach o pojemności do 903 cm3.

Mimo tego, że jest to sport amatorski rywalizacja staje się coraz bardziej zacięta, a zawodnicy przesiadają się do coraz to mocniejszych i większych aut. Szkoda, że na rajdowych trasach coraz rzadziej spotyka się tak popularne kiedyś „maluchy”

 

W poszczególnych klasach zwyciężyli:

Klasa II

  1. Maciej Górecki/Jacek Kondratowicz – Fiat SC
  2. Kamil Woźniak/Marcin Marciniec – Fiat SC
  3. Radosław Oryszczak/Adam Nowak – Peugeot 106

Klasa III

  1. Adam Tomalak/Łukasz Przesmycki – Honda Civic
  2. Jakub Baran/Aleksander Baran – Citroen Saxo
  3. Przemysław Dziedzicki/Tomasz Araszkiewicz – Honda Civic

Klasa IV

  1. Robert Kaczorowski/Sławomir Czamajło – BMW 318
  2. Mateusz Bojanowski/Mateusz Kempiński – Ford Fiesta
  3. Patryk Scieszyński/Bartosz Michalski – Opel Astra

Klasa V

  1. Tomasz Jurkun/Roman Iwaszko – Subaru Impreza
  2. Rafał Gałka/Michał Sowiński – Mitsubishi Lancer
  3. Paweł Pisz/Radosław Mroczkowski – Subaru Impreza

Klasa Gość

  1. Piotr Cierzniewski/Remigiusz Moenert – Subaru Impreza
  2. Wojciech Elwart/Łukasz Keplin – Subaru Impreza
  3. Piotr Chrobak/Przemysław Chrobak – Subaru Impreza

Klasa „oponoland.pl”

  1. Paweł Pisz/Radosław Mroczkowski – Subaru Impreza
  2. Mariusz Bartnik/Radosław Kupiec – Subaru Impreza
  3. Tomasz Szupryczyński/Marek Szupryczyński – Subaru Impreza

Klasyfikacja Generalna

  1. Tomasz Jurkun/Roman Iwaszko – Subaru Impreza
  2. Rafał Gałka/Michał Sowiński – Mitsubishi Lancer
  3. Paweł Pisz/Radosław Mroczkowski – Subaru Impreza

 

Team Rallyland zaprasza na kolejną, czwartą rundę, która odbędzie się 27. czerwca.