O nas

Co już mamy:

  • Hangar 1700 m2, w którym organizowane są między innymi: prezentacje produktowe, szkolenia firmowe, szkolenia z zakresu ochrony osobistej VIP, pokazy, imprezy firmowe, koncerty, dyskoteki, zawody kartingowe, scenografia filmowa etc.
  • 2 Sale Szkoleniowe w hangarze (z możliwością połączenia w jedną dużą).
  • 60 hektarów utwardzonych nawierzchni, w tym drogi, stojanki dla samolotów oraz pas startowy o wymiarach 2500 m x 60 m o konstrukcji betonowej, pokryty w 90 % dywanem asfaltowym – idealne miejsce na pokazy lotnicze, imprezy masowe, zloty, wystawy, targi, wyścigi na 1/4 mili, zawody w drifcie samochodowym, zawody rajdowe, wyścigowe, szkolenia z zakresu doskonalenia techniki jazdy, szkolenia z zakresu konwojowania oraz wiele innych przedsięwzięć.
  • 150 hektarów gruntów trawiastych z przeznaczeniem na imprezy masowe, koncerty, pokazy, zawody sportowe, parkingi, pola namiotowe i kampingowe, zloty, wystawy, targi etc.
  • Schrono-hangary (12 sztuk) – każdy o powierzchni 300 m2, mogące służyć jako powierzchnie magazynowe, garaże dla testowanych modeli samochodów, miejsca na dyskoteki, imprezy masowe, wystawy, scenografię filmową. Idealne przeszkody do pokonywania dla miłośników aut 4×4.
  • Strzelnica wojskowa typu B, z osiami: 200 metrową oraz 50 metrową – doskonałe miejsce na profesjonalne szkolenia strzeleckie. Dla miłośników gier terenowych, szczególnie paint-balla, stanowisko z transzejami, które w przeszłości było używane do rzucania granatami.
  • Garaże (60 sztuk) – służą fanatykom samochodowym (i nie tylko) jako przechowalnia własnego sprzętu.
  • Bocznica kolejowa.
  • Baza transportowa, baza Kompani Organizacji Lotniska i kilka innych zabudowanych nieruchomości, które służą jako odcinki specjalne podczas rajdów samochodowych, miejsce szkoleń antyterrorystycznych, zawodów paint-ballowych, scenografia filmowa itp.
  • Biura i pomieszczenia socjalne dla pracowników Rallylandu.
  • Baza noclegowa– 16 miejsc noclegowych na terenie Ośrodka.
  • Zarejestrowany Automobilklub, który pod auspicjami Polskiego Związku Motorowego może oficjalnie organizować zawody sportowe z pomiarem czasu i klasyfikacjami.
  • Certyfikowany ośrodek do szkoleń samochodowych, zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 kwietnia 2008, na którym będą prowadzone zajęcia z zakresu doskonalenia techniki jazdy na samochodach osobowych, ciężarowych i autobusach

Co tworzymy:

  • Tory rajdowe szutrowe
  • Tory rajdowe asfaltowe
  • Tory terenowe i off-roadowe o rożnych poziomach trudności
  • Tor rally-crossowy

 


Rys historyczny:

1952 – rozpoczęcie budowy lotniska  na płaskowyżu w miejscowości Łabędzie
1956 – oddanie lotniska do użytku (miały stąd startować na Europę Zachodnią samoloty uzbrojone w ładunki nuklearne)
1967 – generalny remont pasa startowego (pokrycie nową nawierzchnią) oraz jego wydłużenie o 500 metrów (było to konieczne w związku ze zamianą samolotów LIM 1/2 na MIG-21)
1969 –  ostatni rok stacjonowania 11 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego
1974 – pogrubienie pasa startowego (miało to na celu umożliwienie  przyjmowania samolotów transportowych0; lotnisko weszło w skład lotnisk strategicznych Układu Warszawskiego
1982 – remont nawierzchni – pokrycie „dywanem” asfaltu i wybudowanie dwunastu schrono-hangarów we wschodniej części lotniska
1996 – wylot ostatniego samolotu i reforma pułku lotniczego
2000 –  ostatni rok stacjonowania kompanii zabezpieczenia
2007 – USA zainteresowane stworzeniem na lotnisku elementów tarczy antyrakietowej
2010 – lotnisko zostaje kupione przez Rallyland sp. z o.o.